Bulan özünü, gören yüzünü,
Bir yüzü dahi görmek dilemez.
Kendi özünün hak olduğunu gören kişi hakkın yüzünü görmüş olur ve bu hakikate varan bütün alemde de o yüzü seyir eder. Çünkü hakkın vechinden başka bir vech yoktur. Ancak ikilikte olanlar esmaları görürüler.Yoksa müsemmaya nazar eden esma bilmez.
Cümle esmadan müsemma görünür
Bu Niyaziden de Allah (c.c) görünür.
Bir yüzü dahi görmek
dilemez.
Vuslatta olan, hayrette
kalan,
Aklın diremez, kendin
bulamaz.
Her şâm u seher odlara
yanar,
Hem benzi solar ağlar
gülemez.
Âşık olagör, sâdık olagör,
Cehd eylemeyen menzil
alamaz.
Meftûn olalı, mecnûn
olalı,
Bu Mısrî dahi akla
gelemez.
Bulan özünü, gören yüzünü,
Bir yüzü dahi görmek dilemez.
Bulan özünü, gören yüzünü,
Bir yüzü dahi görmek dilemez.
Kendi özünün hak olduğunu gören kişi hakkın yüzünü
görmüş olur ve bu hakikate varan bütün alemde de o yüzü seyir eder. Çünkü
hakkın vechinden başka bir vech yoktur. Ancak ikilikte olanlar esmaları
görürüler.Yoksa müsemmaya nazar eden esma bilmez.
Cümle esmadan müsemma görünür
Bu Niyaziden de Allah (c.c) görünür.
Vuslatta olan, hayrette kalan,
Aklın diremez, kendin bulamaz.
Vuslatta olan, hayrette kalan,
Aklın diremez, kendin bulamaz.
Vuslat hak ile bir olma durumudur. Bu hal
gerçekleştiğinde kişi hayret makamına erişir ki burada akıl mat olmuştur. Çünkü
akıl dünyevi şeylere bağlıdır. Halbuki Ahadiyet makamı tamamen Vahdet
deryasıdır. Oraya akıl ile değil aşk ile gidilir. Aşk bedene hakim olunca akıl
orayı terk eder. Zahiri aşkta da kul artık aklı ile değil hissi duyguları ile
davranır.
Her şâm u seher odlara yanar,
Hem benzi solar ağlar gülemez.
Her akşam ve sabah ateşlere yanar,
Hem benzi solar ağlar gülemez.
Aşkın oduna yanan kullar her an onun ile olma isteği
ile onu yad eder ve gözlerinden kanlı yaşlar dökerler. Artık dünya onlara zevk
vermez. Artık ne yemek ne içmek ona bir zevk vermez. O hakkın vechini görme
derdi ile dertlenmiştir.
Âşık olagör, sâdık olagör,
Cehd eylemeyen menzil alamaz.
Âşık olagör, sâdık olagör,
Gayret eylemeyen yol alamaz.
Aşık olmak istersen sadık olmak istersen gayret et.
Çünkü ben aşığım demek kolay değildir. Bu yolda çok diken, taş vardır. Bunları
göze almak gerekir.
Meftûn olalı, mecnûn olalı,
Bu Mısrî dahi akla gelemez.
Âşık olalı, mecnûn olalı,
Bu Mısrî dahi akla gelemez.
Kul aşık olduğu zaman aklı artık o bedende hüküm
sahibi değildir. Çünkü akıl hakikati idrak etmez. Yalnız aşk hakikati ve hakkı
idrak eder. Aşık olan kişinin adı dahi silinir ortada sadece aşk kalır.
Aşk olsun
hu.
bu makamın hali olmadan yorum yazmak tehlikelidir.Tevfik Allahtan gayret bizden.Rabbim bizlerede Aşk'ı nasip etsin
YanıtlaSilVuslata ermeden, ahadiyyete ulaşmadan, masiva nikabından geçib Nur-u Vechini kalp aynasında seyr etmeden, Cemalullahı kendinde ve afakda müşahede etmeden bu sözleri anlamak, fehm etmek imkansızdır. Hakkın zat-ı ehadiyyetini masiva hicabını ref edib şuhudunda seyr eden arif-i billah için çok feyz verici sözlerdir.
SilRabbim bizlere çok yardım etsin
YanıtlaSil