Şeriatin sözleri hakîkatsiz bilinmez,
Hakîkatin sözleri tarîkatsiz bulunmaz.
Şeriatsiz hakkikat batıl, hakikatsiz şeriat atıldır.
Şeriati olamayan bir kul hakikatte evliyanın seri olsa hakka asidir.
Şeriat şartımızdır. Şeriat olmadan bir kul hak yolunda ilerleyemez. Çünkü fıkhı konularda eksik olan ve şeraiti uygulamalardan yoksun olan kul kamil bir insan olamaz. Tarikat terkimizdir. Burası yanlış anlaşılmasın tarikatı kötülemekte değiliz. Tarikat kişilere nefis eğitimini verir. Yani böylece nefsi şeyleri terk etmiş oluruz. Şeriat, tarikat yoldur varana Hakikat, marifet andan içeri.
Şeriatin sözleri
hakîkatsiz bilinmez,
Hakîkatin sözleri
tarîkatsiz bulunmaz.
Savm u salâtu zekât, günâh
kirin mahveder,
Darb‐ı
zikir olmasa gönül pası silinmez.
Sil gözünü dön andan bak
göresin kendi özünü,
Hakîkatin güneşi doğmuş
durur dolanmaz.
“Kavseyn“e erişince varır
gelir gemiler,
“Ev‐ednâ“nın
bahrına hergiz gemi salınmaz.
O deryâya dalmağa can
terkin urmak gerek,
Cânına kıymayınca o
deryâya dalınmaz.
Bu sûretin libâsın ver
gayriye Niyâzî,
Ol bahre dalar isen şâyet
geri gelinmez.
Şeriatin sözleri hakîkatsiz bilinmez,
Hakîkatin sözleri tarîkatsiz bulunmaz.
Şeriatin sözleri hakîkatsiz bilinmez,
Hakîkatin sözleri tarîkatsiz bulunmaz.
Şeriatsiz
hakkikat batıl, hakikatsiz şeriat atıldır.
Şeriati
olamayan bir kul hakikatte evliyanın seri olsa hakka asidir.
Şeriat şartımızdır. Şeriat olmadan bir kul hak
yolunda ilerleyemez. Çünkü fıkhı konularda eksik olan ve şeraiti uygulamalardan
yoksun olan kul kamil bir insan olamaz. Tarikat terkimizdir. Burası yanlış anlaşılmasın
tarikatı kötülemekte değiliz. Tarikat kişilere nefis eğitimini verir. Yani
böylece nefsi şeyleri terk etmiş oluruz. Şeriat, tarikat yoldur varana Hakikat,
marifet andan içeri.
Savm u salâtu zekât, günâh kirin mahveder,
Darb‐ı zikir olmasa gönül pası silinmez.
Oruç, namaz ve zekât, günâh kirin mahveder,
Zikrin darbeleri olmasa gönül pası silinmez.
Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdu ki;
“Kişi farz namaz için
Allah'a yönelince kalbiyle, kulağıyla ve gözüyle yönelir. Bu şekilde namaza
durur ve bu şekilde namazı bitirir ise, namazdan çıkarken anasından yeni doğmuş
gibi olur”
Peygamber
efendimiz (s.a.s) bakınız burada da görüldüğü gibi şeklen namaz değil kalp ile
namaz kılınmasından bahsediyor. Yani Hakkal yakin mertebesinde yapılan ibadetin
kabul buyrulacağı açıklanmıştır.
Sil gözünü dön andan bak
göresin kendi özünü,
Hakîkatin güneşi doğmuş
durur dolanmaz.
Sil gözünü dön andan bak göresin kendi özünü,
Hakîkatin güneşi doğmuş durur dolanmaz.
Alemde ayandır Allah (c.c) ‘ın vechi.
Bütün alemde hak ayandır.Tecellileri ile sıfatı ile
zatı ile ortada olan odur. Alem de alan da veren de ancak odur. İnsanın kendi özü de ondan ayrı değildir.
Aşikardır
zatı hak
Görmeyi bir
dilesen
Benliğidir
var olan
Adını
silebilsen
Düşünürsün
ki varsın
Oysa bu var
sayımın
Zatı haktır
varlığın
Nefsini
görebilsen
İşte kim bu sürekli var olana kendi enfüsünden nazar
ederse bütün alemde de onun varlığını görecektir ki o ezeli olarak var olandır.
“Kavseyn“e erişince varır gelir gemiler,
“Ev‐ednâ“nın bahrına hergiz gemi salınmaz.
“Kavseyn“e erişince varır gelir gemiler,
“Ev‐ednâ“nın
denizine hiçbir zaman gemi salınmaz.
Kavseyn den maksat “Cem-ül cem” makamıdır. Burada
ayniyet tamamen yoktur. Çünkü orada kul ile hak arasında bir esma vardır. “Ev
edna” kısmı ise “Ahadiyet” makamıdır. Cemül-cem makamı insaniyet makamı ile
teklik makamı arasındaki çizgidir. Orada varlık (esma) batında gizlidir. Orada
azda olsa bir hareketlilik vardır. Fakat “Ahadiyet” te ise tamamen Vahdet
vardır.
O deryâya dalmağa can terkin urmak gerek,
Cânına kıymayınca o deryâya dalınmaz.
O deryâya dalmağa canı terk etmek gerek,
Cânına kıymayınca o deryâya dalınmaz.
Bu sonsuz Vahdet deryasına dalmak isteyen kişi
esmadan da kurtularak canını cananına vermelidir.
Cana kıyılmadıkça o deryaya varılmaz.
Varlık
nedir yokluk nasıl
Topyekün
aklı yele salınmadan geçilmez
Necip
Fazıl Kısakürek
Bu sûretin libâsın ver
gayriye Niyâzî,
Ol bahre dalar isen şâyet
geri gelinmez.
Niyâzî bu sûretin elbisesini ver başkasına,
O deryaya dalar isen şâyet geri gelinmez.
Bu varlık iddiasından vazgeçmedikçe o vahdet
deryasına giremezsin, ama bu varlıktan geçip o derya ya dalar isen sende derya
olursun artık katrelik sende kalmaz.
Açıklamalar için memnuniyet ifadelerimi belirtiyorum....
YanıtlaSilTeşekkür ve sevgiler.
AÇIKLAMALAR ŞİİRİ ANLAMAMIZA YARDIMCI OLUYOR. GAYRETLERİNİZ İÇİN ALLAH CC. RAZI OLSUN DİYORUM.
YanıtlaSilSiir de muthiş, açıklama yapan vasil-i billah biri olduğu anlaşılıyor. Masiva nikabını kaldırıb Hakkın nur-u vechini seyr eden, Şems-i Ezelinin zat güneşini müşahede eden zat-ı muhterem olduğu bellidir
YanıtlaSil